Ini Sebabnya Kenapa Agong Perkenan Lantik Tommy Thomas Peguam Negara


Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V telah memperkenankan pelantikan Tommy Thomas sebagai Peguam Negara.

Ini Sebabnya Kenapa Agong Perkenan Lantik Tommy Thomas Peguam Negara

Video credits to Popular on YouTube – Singapore YouTube channel





  • Your reaction?
    Angry Angry
    0
    Angry
    Lol Lol
    0
    Lol
    Love It! Love It!
    1
    Love It!
    Nice Nice
    0
    Nice
    Now I Know Now I Know
    0
    Now I Know
    Sad Sad
    0
    Sad
    Surprised Surprised
    0
    Surprised
    Wow! Wow!
    0
    Wow!
    WTF WTF
    0
    WTF

    Ini Sebabnya Kenapa Agong Perkenan Lantik Tommy Thomas Peguam Negara

    Comments 35

    1. Mr. Tommy Thomas will find everyone related to 1MDB scandal case until to the deep end of earthworm's hole.. No one will escape.. Those who are known to be officially guilty will be punished fairly for what they have done to the country.. No more bad jokes.. No more playing merry-go-round.. Just straight and strict business..

    2. byk org mlyu islam lupe perjuangan nenek moyang dahulu sbb x rse ssh bjuang bsama mreka,org bkn mlayu islam bersatu menyokong undang2 yg selari dgn kepentingan mereka wlwpun mlanggar perlembagaan,yg selari mereka sokong..yg bodohnya ad melayu yg sepuak dgn mereka cbe merendahkan artikel 3 dan 153 dlm perlembagaan.sedarlah wahai bangsaku..mereka bsatu utk mngikis keistimewaan tu..tp ad kalangan korg yg bsatu dgn mereka utk menjahanamkan keringat nenek moyang kita..cbe lah kita bersatu menjahanamkan mereka yg berani menentang atau mempertikai artikel 3 dan 153 perlembagaan.

    3. Hiduplah demi agamamu, dirimu dan kluargamu..sesungguhnya setiap dari kita adlh pemimpin bagi yg lain. Pandang kanan..pandang kiri.. pandang depan dan diri sendiri.. berjuanglh..

    4. jangan pandang sebelah mata , mr tommy dah banyak settle kes2 berprofile tinggi tentang duit haram dan lain2 kes yg besar scara private . . Dripda ex peguam negara sebelum tak bole pkai , bnyk tutup kes najib .

    5. Melayu pun klau mcm sblum ni xyh pun xpe..skrng masa utk Malaysia baru..Minda pun kena baru.. Jgn nglabah klau dia lnggar kita lnggar hbis hbisan..!!

    6. Jgn le pandang pd bngsa dan agama..janji amanah..telus..tidak bpehak mane orng yg buat salah..blum cuba blum tau..yg dah lpas kebnykan tidak amanah dan tlus..semua nye melayu islam..ape dah jd..masih ke x nmpak

    7. Tk tahu langsung kredebiliti dn latar blkg dia ni.pdgan aku klau dia lbh layak dn terbaik apa slh ny.apa guna jika ambil yg beragama islam tp ikut telunjuk dn korupsi.kita mengenali dia sbb dia bkn islam.tp AGONG dn TUN M mengenali beliau lbh dari yg kita tahu.pemerintahan najib kbykn yg merosakan parti dn agama adalah org islam itu sdiri.kita tetap pertahankn agama suci islam tp bkn pertahankn akhlak buruk pemimpin yg lps2.

    8. Tommy ni jadi isu sbb dulu dia ckp malaysia ni bkn negara islam tapi sekular… Kata² dia dlu x mgiktiraf agama rasmi… Aku x peduli dh pasal negara… Nnt akhirat bkn aku yg jwb kalo ade mslh agama kat negara ni…

    9. skrg baru nak puji. aritu maki hamun. next time harap pdrm pantau monitor lizard kaki maki hamun agung ni. kurang hajar nak mampus. dah jadi wabak sb dibiarkan. dia orang bukan cerdik pun sb xtau apa pertimbangan agung sebelum tenyeh. beliau bukan ketua jkkkkkkkkk buleh main tenyeh blindfolded. apa yg berlaku kelak semua terbeban atas bahu yg menenyeh.

    10. Terima kasih Tuanku kerana percaya, yakin & perkenan cadangan Tun M melantik Tommy sbgai AG. Tahniah Tommy diharap dpt menjalankn tugas dengan adil & saksama bukan seperti exAG yg kipas najib tu.

    11. Okla tu.. Mlysiabaru kn.. Smua kena baru.. Wat pe smpn lg BARUAH NEGARA.. hrpkn mnegak kn Keadilan, tp dia PELAHAP mcm haramjdah.. Yg bestnya siap nasiht kt Tony yg job pguam ngara tu buknnya MUDAH.. sembg mcm lahant. Dah ko yg Merumitkn lg maw sembg tggi. Ko dah d pecat, jgn dok mnyebok nk mngajr org..da dpt pgkt n nama, xmo jaga..sgup jd Pengkianat ngara..skg mn dduk.. Sndri taw k..

    12. Alhmdulila kite mempunyai Agong yg sgt2 berjiwa rakyat full package handsome berbudi tingi very very humble dn sllu tenang pnye pemikiran yg luas tdk membedakn bangsa yg penting utk selamatkn negara harus ade ag yg jujur dn dpt mnjatuhkn setiap hukuman dgn adil dn saksama tdk berbelah bgi gd luck to u mr tommy dn rakyat sentiase mndoakn kesejahteraan agong kite

    13. Good. He is the best person for this job. He is Malaysian like all other Malaysians. Race & religion has got nothing to do with this appointment.
      Congrats Tommy.
      Get those high profile criminals of this country. I believe justice will be served under your leadership with high regards!

    Comments are closed.

    log in

    reset password

    Back to
    log in