EVENING 5:  New RM9.4 bil scandal in red files


MoF discovers another billion ringgit scandal hidden in its red files;  Bank Negara’s governor is said to have resigned; and government mulls redeveloping Highland Towers land.

EVENING 5:  New RM9.4 bil scandal in red files

Video credits to Popular on YouTube – Singapore YouTube channel





  • Your reaction?
    Angry Angry
    0
    Angry
    Lol Lol
    0
    Lol
    Love It! Love It!
    0
    Love It!
    Nice Nice
    0
    Nice
    Now I Know Now I Know
    0
    Now I Know
    Sad Sad
    0
    Sad
    Surprised Surprised
    0
    Surprised
    Wow! Wow!
    0
    Wow!
    WTF WTF
    0
    WTF

    EVENING 5:  New RM9.4 bil scandal in red files

    Comments 27

    1. Wow Wee Worst ever in the history of Malaysia and possibly amongst the worst in the World ? Filths & dirts out sooner or later. Tangkap tangkap all the crooks soon?

    2. Couldnt believe Najib still maintained that such full payment of $9.8bil for 14% work done is not a crime. MACC shld have round up the whole lot by now. CEO, the consultants, the project managers and the Chinese CEOs n project directors , impose travel restrictions and ask for questioning . MOF is correct to report best to Pres Xi Jinping. More Malaysian professionals experienced in mega projects valuations shld come forward to prove agreements are fraud and do not hold in court now that its link to 1MDB. BN members shld cooperate to save Malaysia first.

    3. Najib is the king of kleptocracy, the father of all corruptions, and a fuckin liar!! He must be punished for all his wrongdoings and it's time for him to face the music indeed!! Rosmah Mansor, the greedy EVIL WITCH. look at her ugly face, LOL!! Money can't buy you taste, and it certainly couldn't buy you grace and elegance. HAHA!!

    4. Projek2 tu semua tulin, ada memang ada
      Duit2 upfront, commission, football, tamba 20 aku punya, VO punya VO
      Management punya management, Konsultan punya Consultant – ELEK PUCHIT

    5. Ya Allah…baru kelmarin aku dengar kes baru, pasal duit KWSP/Khazanah yang digunakan untuk beli BOEING dan dipajak / dikontrak pula oleh orang tengah [mungkin Jho Low/Riza] tanpa sebarang kos lalu disewa pada MAS selama 30 tahun Nilai melibatkan RM50B. Aku ingat dah habis dah? Setelah kita baru jumpa satu lagi malapetaka baru selepas 1MDB/ECRL.

      Hari ni pula, timbul satu lagi pula 9.4B? Bila nak habis ni? Sebenarnya..berapa banyak engkau sebat duit rakyat ni? Semua billion2 ni dah jadi macam hanya juta2 saja nilainya kat engkau, Najib? Tolonglah, jangan lah ada lagi kes terbaru. 1MDB 42B saja, negara dah sengkak. Campur ECRL 55B, hampir tersungkur. Lepas tu KWSP-MAS..50B nak ranap. Kini 9.4B pula..tiarap. Kalau ada lagi, memang jahanam Malaysia ni. Dah tak mampu dengar lagi satu persatu kes baru dibuka. Mengerikan. Memang sah, ini adalah kes skandal teramat dan paling besar pada abad ini yang tak mampu atau mustahil dilakukan oleh mana2 pemimpin dunia masa kini. Takkan ada pemimpin lain di dunia ini akan sanggup buat seperti ini. This is the worst.

      Sepatutnya kerajaan kena rampas semua duit/harta apa saja milik semua pemimpin dan ahli UMNO untuk bayar semula semua hutang dan liabiliti ini dan biarkan mereka sehelai sepinggang sebagai hukuman dan pengajaran kepada mereka sebagai rakyat yang jahanamkan negara. Kalau di negara China..memang sah mereka2 ini patut diramaps semua harta mereka dan ditembak mati. Nasib baik ini Malaysia.

      Celaka..semua projek dia buat sendiri2 tanpa bincang dengan kabinet atau parlimen. Dia buat negara ni macam syarikat perniagaan enterprise dia sendiri.

    6. SS er ?
      Secret Service expenditure resources
      No wonder so many millionaires and billionaires
      Breaking beer bottles also can donate Billions
      What else, Malaysia boleh

    Comments are closed.

    log in

    reset password

    Back to
    log in